Dag 9 Het gaat niet alleen maar om mij

egoToen ik begin 2013 kennis maakte met Desteni was ik direct onder de indruk. Ik bekeek het een na andere filmpje op You Tube en besloot al snel om de gratis DIP-Lite cursus te volgen, waar ik nog steeds mee bezig ben. Mijn grootste drijfveer was echter zelfontwikkeling zonder erbij stil te staan dat de Desteni ook  gelijk geld en gelijk leven propageren.

Een groot deel van mijn leven probeer ik mij te ontwikkelen door middel van spirituele cursussen. Wat mij tot in den treure is wijsgemaakt is dat ik alleen maar aan mezelf kan werken en verder niets kan doen aan de problemen in de wereld. Dat was wel een geruststellende gedachte, dan kwam het wel goed met iedereen. En ik geloofde dat  karma zorgde voor gerechtigheid.  Nu ben ik inmiddels wel overtuigd dat dit allemaal gekopieerde hersenspinsels en voorgeprogrammeerde overtuigingen zijn, en dat het wel lekker egoïstisch en makkelijk is om alleen met jezelf aan de slag te gaan.   Ook merk ik dat ik nog steeds moeite heb met het lezen van “slecht nieuws”, honger, armoede, uitbuiting, misbruik, onderdrukking, slavernij. Ik wil het ’t liefst allemaal overslaan en lekker “positief” denken en me niet slecht en schuldig voelen, want als je er niet naar kijkt, hoef je je niet om de rest van de wereld te bekommeren.

 

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan met de Desteni I Process Lite cursus te beginnen met als oogpunt me zelf te ontwikkelen en een beter mens te worden.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan in het verleden allerlei spirituele cursussen te hebben gevolgd om zelf daar beter van te worden zonder oog te hebben voor de rest van de wereld waar mensen in erbarmelijke toestanden leven.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan te geloven terwijl ik aan “mezelf” werkte te denken dat ik me niet met de rest van de wereld hoefde te bemoeien omdat ik geloofde dat karma wel zorgde voor gerechtigheid.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan steeds in een positieve flow te proberen te komen, omdat ik dacht dat de wereld daar wel beter zou van worden.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan te denken dat wij mensen op deze aarde zijn om lessen te leren en door die ervaringen in een hogere dimensie kunnen komen.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan om in god, engelen, aartsengelen, gidsen en het licht te geloven die mij en anderen zouden helpen/bijstaan  in alle levens op aarde.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan te geloven dat ik dacht goed bezig te zijn door spirituele cursussen te volgen en met meditatie bezig te zijn.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan te geloven wat mij verteld werd door een medium hoe het gesteld is met mijn ouders die overleden zijn.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan me te verschuilen achter karma om zo niet naar de ellende, honger, armoede, uitbuiting, misbruik, onderdrukking en slavernij te hoeven kijken.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan nu nog steeds moeite heb om naar ellende, honger, armoede, uitbuiting, misbruik, onderdrukking en slavernij te kijken omdat ik me dan schuldig en medeplichtig voel.

Ik vergeef mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan om van de rijkdom in Nederland te genieten zonder honger of armoede en me niet realiseerde dat Nederland tot voor kort een rijk land was maar dat alleen rijk geworden is door andere landen uit te buiten, te bestelen, te onderdrukken, slavernij te bedrijven en zodoende een rijk westers land is geworden.

Als ik zie dat ik moeite heb naar het kijken van mensen die op wat voor manier in nood verkeren dan stop ik en adem en realiseer me dat ik alles wat in mijn macht ligt moet doen om gelijkheid van leven en geld te creëren in deze wereld.

Ik stel mezelf ten doel me open te stellen voor alles wat er op deze wereld gebeurt door te lezen en te kijken en zo nodig zelfvergeving, zelfcorrectie en zelfverantwoording toe te passen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Dag 9 Het gaat niet alleen maar om mij

Geef een reactie

