Dag 4 Een Desteni-volger ontdekt in Dalmatie

prat

Gisteren heb ik op FB allerlei mensen van Destoni toegevoegd en gekeken hoeveel mensen in Kroatie   met Desteni bezig zijn.

En ja hoor ik vond iemand, die bleek ongeveer 20 km hiervandaan blijkt te wonen en we raakten aan het chatten op facebook. Zijn reactie was grappig toen ik me aan hem voorstelde: hehe eindelijk iemand in Kroatie gevonden die ook met Desteni bezig is blijkt het een Nederlandse te zijn. Hij vertelde dat hij al jaren bezig is en graag een groep wilde vormen met meer mensen, maar nooit iemand heeft gevonden. Maar hij was positief in een jaar was het aantal verdubbeld: 1 + 1 = 2. We spraken nog over het feit waarom bijna niemand in Kroatie geinteresseerd is en er toch veel armoede hier is en hij zei: ze haten rijken, maar ze willen wel zelf rijker zijn dan een ander. Gek eigenlijk dat de interesse in Slovenie veel groter is (als ex-Joegoslavische republiek).

Het feit dat ik nu hier woon en weinig contacten heb vind ik moeilijk. Toen Martijn vertelde dat de Nederlandse groep af en toe bij elkaar komt om ervaringen uit te wisselen voelde het gemis heel sterk. De laatste meeting in maart was ik toevallig in Nederland in Rotterdam dus ik had best van de partij kunnen zijn maar ik had me nog nergens aangemeld.

Ik zal me moeten beperken tot facebook / email contact, maar fysiek contact is toch heel anders.

Ik mis het gemak van je eigen taal spreken enorm, terwijl ik me best goed verstaanbaar kan maken en heel veel versta, maar er kan ook nog heel veel verbeterd worden.

Ik vergeef me zelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd teleurgesteld te zijn dat er zo weinig mensen in Kroatie geinteresseerd zijn in Desteni.

Ik vergeef me zelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd zo blij te zijn de enige geinteresseerde in Kroatie op facebook te hebben gevonden.

Ik vergeef me zelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd me eenzaam te voelen in een land waar ik de taal niet 100% spreek en waar ik weinig mensen ken.

Ik vergeef me zelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd hier in Kroatie bijna altijd Nederlands te spreken behalve naar de televisie kijken en luisteren weinig vooruitgang boek in het leren van de taal.

Ik vergeef me zelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd als ik Kroatisch moet praten ik vaak een black-out krijg en helemaal niet meer weet wat ik moet zeggen.

Ik vergeef me zelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd het te moeten missen om met gelijkgestemden in mijn eigen taal te kunnen spreken.

Ik vergeef me zelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd ook met mijn man en dochter niet over Desteni te kunnen praten, omdat ze denken dat ik “weer” iets nieuws heb gevonden tijdens mijn spirituele zoektochten.

Ik vergeef me zelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat ik veel te weinig tijd heb gestoken in het leren van de Kroatische taal en zelfs nu ik hier woon ook weinig doe om het te verbeteren.

Ik stel mezelf ten doel tenminste een keer per week een stukje uit de krant te vertalen en de woorden die ik niet ken op te zoeken, zodat wanneer ik de taal goed spreek ik een beter contact met anderen kan hebben. Als ik moet spreken met iemand en ik weet het niet meer, dan adem ik en ga verder met het gesprek.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Dag 4 Een Desteni-volger ontdekt in Dalmatie

  1. Joh je was in Nederland rond dit tijd! Gaaf dat je de taal wat gaat leren.

Geef een reactie

