Dag 1 Kindermisbruik

Ik reageer op een documentaire die Martijn poste op Facebook van Toos die vertelt over de verschrikkingen die zij als kind aangedaan zijn dmv de meest verschrikkelijke vormen van misbruik. In eerste instantie kon ik maar 4 minuten kijken maar ik besefte dat ik hiervoor niet mijn kop in het zand kon steken en ging later op de avond toch de hele film bekijken. Een gevoel van walging en verdriet overspoelde me en ik besefte dat ik hierover de volgende zelfvergevingen moest schrijven en uitspreken.

Ik vergeef mezelf dat ik me zelf heb toegestaan en heb geaccepteerd niet te willen kijken naar haar film om niet de pijn te hoeven voelen die haar is aangedaan.

Ik vergeef mezelf dat ik me zelf heb toegestaan en heb geaccepteerd niet te willen geloven dat zulke verschrikkelijke dingen plaatsvinden in een wereld waar ik in leef.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat in deze wereld zulke afgrijselijke dingen als kindermisbruik, geweld, rituele verkrachtingen plaatsvinden in deze wereld.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat personen met zoveel aanzien in deze wereld kinderen misbruiken, verkrachten en vermoorden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd te willen leven in een mooie vredige harmonieuze wereld waarin zulke dingen als seksueel misbruik niet .

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat ik diep in mezelf wist dat seksueel kindermisbruik in de vorm van rituele verkrachtingen bestaan maar het niet wilde weten.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat als ik naar mijn kleinkinderen kijk ik bang ben dat hun ooit iets in die vorm zou kunnen overkomen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat ik verdenkingen heb naar de vader van mijn kleinkind dat hij haar seksueel heeft misbruikt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat ik de laatste twee dagen met verdriet en angst heb rondgelopen over hetgeen ik in deze documentaire heb gehoord.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat ik verder moet leven met de kennis dat dit soort misbruik heden ten dage nog steeds plaatsvindt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf heb toegestaan en heb geaccepteerd dat over deze documentaire niets wordt geschreven in de Nederlandse media.

Wanneer ik zie dat in mijn mind  angst, verdriet en walging opkomt dan stop ik en adem.

Ik stel mijzelf te doel dat als ik angst, verdriet, walging voel opkomen dan adem ik en geef deze gedachten/gevoelens geen kans om te bestaan.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op Dag 1 Kindermisbruik

  1. zinnige zelfvergevingen, interessant om te lezen. Bedankt voor het delen!

  2. Tof Marja, dat je meewandelt op de reis! Als je wilt kun je je blog ook elke keer plaatsen op Facebookgroep Gelijk Leven Stichting en natuurlijk de 7 Year Journey to Life groep. Dankjewel voor het delen.

  3. Miranda de Haas zegt:

    Cool Marja!

  4. IngridS zegt:

    Cool bedankt voor het delen en het starten van je reis/mars

Geef een reactie

